tisdag 11 januari 2011

jag har googlat runt på olika "bantningssätt" och jag hittade en som jag tror skulle passa mig. den heter Scarsdale och den känns ganska "mättande" också. jag ska läsa mer om denna så ska jag fundera på om jag ska börja med denna om 2 veckor.

har någon av er kunskap om denna diet? eller har du själv provat den?
berätta era synpunkter!

Dag:         1 + 8
Frukost:               1/2 grapefrukt och en skiva rostat bröd
Lunch:                  Kallt magert kött,  tomater
Middag:                Fisk eller skaldjur, blandad sallad, 1 skiva rostat bröd, grapefrukt
Dag:               2 + 9
Frukost:               1/2 grapefrukt och en skiva rostat bröd
Lunch:                  Fruktsallad osockrad, obegränsat
Middag:                Hamburgare, grillad på magert kött, tomater, sallad, selleri, brysselkål eller gurka 
Dag:               3 + 10
Frukost:               1/2 grapefrukt och en skiva rostat bröd
Lunch:                  Tonfisksallad med mager dressing, blandade grönsaker, grapefrukt
Middag:                Grillade kalvkotletter utan fett, sallad, tomater, gurka och selleri
Dag:               4 + 11
Frukost:               1/2 grapefrukt och en skiva rostat bröd
Lunch:                  2 ägg, tomater, squash eller haricots verts, keso, rostat bröd, 1 skiva
Middag:                Grillad kyckling utan fett, spenat, haricot verts och paprika
Dag:               5 + 12  
Frukost:               1/2 grapefrukt och en skiva rostat bröd
Lunch:                  1 skiva rostat bröd, mager ost, spenat
Middag:                Fisk eller skaldjur, blandad sallad, 1 skiva rostat bröd
Dag:               6 + 13
Frukost:               1/2 grapefrukt och en skiva rostat bröd
Lunch:                  Fruktsallad osockrad, obegränsat
Middag:                Grillad kyckling utan fett, sallad, tomater, grapefrukt
Dag:               7 + 14 
Frukost:               1/2 grapefrukt och en skiva rostat bröd
Lunch:                  Grillad kyckling utan fett eller kalkon,  tomater, morötter, kokt vitkål, blomkål eller broccoli, grapefrukt
Middag:                Grillat oxkött utan fett, sallad, gurka, selleri, tomater och brysselkå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar