tisdag 11 januari 2011

dag 2. tankar om allt

eftersom att det bara är dag två så känner jag mig varken trött, hungrig eller grinig. antar att kroppen fortfararande är full av allt jag normalt äter, och åt i söndags, hamburgare, chips, läst, choklad mm.

Dock har jag redan börjat fattat att jag inte kan leva på 5-6 påsar varma koppen om dagen.
utan jag får tänka om helt enkelt. jag går ju sista året på gymnasiet, och varma koppen ger varken nå näring eller energi, så jag skulle aldrig klara av skolarbetet  och så skulle det bli lite svårt att undvika matsalen hela tiden för att sitta i skolan och surpla på varma koppen. om inte så skulle mina vänner förbjuda mig att göra det. jag har inte sagt nått till dom om mina nya vanor och mitt beslut att ta tag i min vikt. dom brukar bara skratta år mig å säga: jo visst va! igen. nee du, kompis nu går vi och köper en cheese..(och så brukar jag följa med) men inte den här gången! om jag kommer gå in på donken någonting så skulle det vara för att köpa loka, mini morätter, side sallad elelr bönsallad!
.
Idag på en lektion så bjöd läraren oss på saft, kakor och godis. det var jätte svårt att låta bli, mina vännor trodde jag var (dum i huvve) som inte tog någoting.  men jag känner mig jätte nöjd över mig själv!

Om 40 minuter så har jag skol lunch. då hade jag tänkt att ta en skål med fil, musli, hårdmacka + keso, och om det finns ägg, brocoli eller bönor ta det. och så ska jag berätta att jag försöker gå ner i vikt och hoppas att dom stöttar mig i det.

Nu ska jag gå en promenad i 30 minuter innan lunchen. har druckigt nästan 3 liter vatten idag.

ha en bra dag alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar