torsdag 13 januari 2011

dag 4. middag, träning och funderingar

Idag är det dag 4 på min lilla "bantning". Måste säga att dagarna går otroligt sakta även fast jag gör saker hela tiden.
Jag tränade idag igen. jag var upp på gymmet och körde 15 minuter på löp bandet, där sprang jag en minut, gick sedan en minut osv. det blev 150 kcal. sedan så stod jag 15 minuter på crosstrainern, 120 kcal. samt den dagliga motionen. Som jag redan sagt så är det ca 1 km till skolan så det blir 2 km bara det, sedan så är min skolan väldigt stor och jag har nästan alltid lektioner längst upp, (136 STORA trappsteg). dom går jag nog upp för 2-4 ggr om dagen. Så jag bränner mer än jag tror.


efter träningen så kom jag hem runt 2. då mådde jag så dåligt så jag lade mig bara på soffan och låg där till nyss. har frusit, skakat och vart hungrig. men inte orkat rest mig upp för att ta någonting. När min sambo kom hem från sitt arbete vid 5 så gjorde han en skål med kellogs K och mjölk till mig, det var så gott så jag höll på och dö!

Av detta har jag lärt mig att: det tar ca 4 dagar innan min kropp säger ifrån hård bantning. jag älskar att träna(när jag väl kommer dit) och om jag ska fortsätta träna så måste jag lägga om min "Kost"
. jag och min sambo handlar alltid på måndagar, så på måndag så ska jag köpa riktig, nyttig, näringsrik mat och göra det istället.
hade tänkt mig detta:
frukost: havregrynsgröt , äppelmos/lingonsylt, mjölk
lunch: en hårdmacka - med keso. tonfisk/kyckling/räk-sallad. couscous, böner, ägg, gurka, tomat.
middag: olika omeletter, mycket tonfisk, sparris, kyckling, lax, ägg, tomater mm
som snacks mellan målen kan det bla bli; gurka, äpple, morot, frön, nötter mm

alltså lägga om till en nyttig, sund och hälsosam livsstil :) det tror jag kommer att fungera mycket bättre för mig! eftersom att jag lever en relativt hektiskt liv. så behöver jag verkligen energi rik mat så jag orkar plugga och promenera, springa mm. Allt jag har ätit denna vecka är egentligen ett normalt dagsintag för en sådan som mig. från och med måndag så ska mitt kcal intag efter träning ligga på minst 1000! inte på 0 som det gjorde igår.

jag har alltid velat prova hur är det att "banta" och nu har jag gjort det. Nu vet jag att min kropp inte klarar av det och därför så kommer jag övergå till en sund livsstil. utan att unna mig nått. 
jag ska absolut inte gå tillbaka till 2-3 portioner, popcorn varje kväll, läsk, massa bakning. nej nej! nu är det slut med det! min dröm ät att gå ner 25 kilo till studenten. det är 21 veckor dit. jag kan klara det! men om jag ska klara det så måste jag leva hälsosamt. för att banta i 21 veckor, ja ni förstår hur det skulle sluta!

vi får se vad jag kommer äta i helgen, eftersom att jag kommer att åka och besöka mina föräldrars hus, och dom är riktiga baddare på mat.  jag kommer att klara det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar