fredag 14 januari 2011

dag 5. frukost och tankar

dagens frukost blev som alla andra.
varma koppen, broccoli och blomkål - 110 kcal
en finn crisp - 20 kcal.

min mage har verkligen knytigt ihop sig lite känns det som, eftersom att jag blir mätt på minsta lilla. förut så skrek min mage fortfarnade efter en pizza. men nu känner jag mig mätt och belåten åtminstone 3 timmar efter frukost.
nu var det lite mer än 2 timmar sedan jag åy frukost och jag känner mig fortfarande mätt!
Klockan 12 så ska jag gå till matsalen. såg på menyn att det var kyckling idag. så jag kommer nog ta en sån, och sedan det vanliga, hårdmacka, keso, broccoli,  lite fil. bönor, mm. vi får se vad det blir för smarrigt :) mer än 4-500 kcal ska jag äta iaf!

ikväll så är jag egentligen bjuden på en stor födelsedagsfest x3, men jag tackade nej eftersom att jag tänker avstå från alkohol ett tag. Den 12 februari är en stor fest för oss studenter så den kommer jag gå på. det kommer nog bli rödvin då eftersom att det innehåller relativt okey med kcal.
men tills dess så ska jag undvika alkohol, och däremed även att gå på fest.
så istället ska jag till en kompis på en "Myskväll" dessa myskvällar brukar inkludera, pizza, cola, chips, choklad mm. men denna gång måste jag hålla igen! jag tänker ta med mig lite vitkål, morätter och gurka, loka naturell. det får duga :)

jag klarar det här!

1 kommentar:

  1. Oh vad duktig du är! Ja alkohol är ju inte bra förövrigt heller, jag dricker aldrig! Eller några gånger såklart men senaste gången var nog när min syster fylde år, vi åkte nämligen på kryssning tror jag ´tog två drinkar hihi. Tycker du är skit duktig som håller igen så som du gör, men tänk på att man måste få njuta någon gång i livet med. Men jag tycker det är bra att du håller igen i början annars kan det bli så lätt att man börjar gå tillbaka i gamla ovanor. Men du är så himla bäst, detta klarar du utan några problem du är bäst!! Massa kramar och glöm inte: detta klarar du!!!

    SvaraRadera